dinsdag 3 augustus 2010

Fotocabine voor figuurtjes

Een 25 mm hoog figuurtje mooi op de foto krijgen is niet makkelijk.  Je maakt zo'n foto met een macro-objectief, en zit dus met je lens op enkele centimeters van het onderwerp.  Gebruik je een flits, dan is de foto overbelicht.  Zoniet, dan riskeer je onscherpe foto's en gelig licht.
Om dat te voorkomen heb ik deze fotografeerstand ineen geknutseld in schuimkarton.  Bovenaan zit een deksel met een rond gat waar de lamp in past.  Bovendien kan je gekleurd papier gebruiken om de kleur te beinvloeden, bijvoorbeeld rood voor de Red Moon in Runequest.  Op de achterwand kan je een afdruk van een wolkenhemel, bergen of een andere achtergrond kleven.  Je moet alleen nog een stukje maquette maken, en daar ben ik dan ook ineens aan begonnen:

Making a pretty picture of a 25 mm miniature is no easy task.  You tend to use a macro lens, so your distance to the mini is only a few centimeters.  If you use a flash, you're bound to overexpose, if you don't, the lack of light will cause the picture to be blurry, and/or you can suffer from poor coloring as well.
I built this picture box to remedy that problem.  I used foam-board, glued with wood glue.  On top comes a cover with a large round hole, exactly the size of my daylight lamp.  Using colored metallic film you can cause colored reflections, or you could use transparent or even color lamps.  On the back I'm gonna glue some nice backgrounds that complement the miniatures well.  All that remains to be done is make a diorama floor, so here goes:


 In isolatieschuim, met een mengsel van goedkoop vulmiddel en zand voor het relief, en acrylverf voor de ondercoating.  Nu nog begrassen, en klaar is kees.

I made this in insulation foam, covered with a mix of cheap filler and sand.  I put on a basecoat using cheap artist acryls.  Flocking is next.

maandag 2 augustus 2010

Nieuwe dragonsnail

Omdat mijn tweehoofdige dragonsnail een beetje eenzaam was, heb ik een vriendje geboetseerd.  Voetstukje is een rondel, draadframe met milliput regular, afwerking met procreate.  Nog een beetje ruw, maar ik ben er toch tevreden mee.

My two-headed dragonsnail was feeling lonely, so I decided to sculpt a buddy for him/her.  Just because I can.  Base is a metal washer, twisted wireframe skeleton, rough build with milliput regular, finishing with procreate.  Better than the first one, but still a little rough.  I'm happy with it nonetheless.