woensdag 10 februari 2010

Dragon Snail: the making of

Ik ben begonnen aan een nieuwe dragonsnail, omdat de eerste te groot was, en de look ervan iets te fantasy-achtig, terwijl ik een chaos-look wil, een verdorven schepsel, een tegennatuurlijk wezen.  Ik heb het ontwerp gebaseerd op de Ral Partha Dragon Snail, dan passen ze mooi tesamen.

I started making a new dragonsnail, because the first one was a bit too big, and its head made it look like a fantasy creature, rather than a chaotic, foul being, that exists destpite the laws of nature.  I based the design on the Ral Partha mini, that way they make a nice team.
Hier de eerste stap:  een schets op papier, en het plooien van het geraamte in gewikkelde ijzerdraad 2 x 0,25.
Step one: A sketch on paper, and the folding of the frame.  I use twisted wire, 2 x 0,250 mils.
Ik wil een helemaal open bek en een half open bek, beide nogal naar voren gericht.  De ruwe vorm maak ik met basic milliput om de kosten te beperken.
I want one mouth completely open, the other one only half open, and both heads looking to the front.  I made the rough shape in milliput standard.  That way I can cut costs a bit.
 
Ik leg dan een laagje procreate om de milliput and maak het glad met water, vervolgens wat plooien in de nek.  De kop doe ik zo dat de ijzerdraad een  interne richel vormt waar later de tanden op kunnen steunen.
Ik gebruik schuimkarton om de groffe vorm van de schelp te maken, dat vermijdt dat de schelp een dikke blob putty opslokt aar je toch niks aan hebt.  Zo moet ie er ongeveer uitzien.
I use procreate to make the outer skin.  Smoothing with water, then I create some folds in the neck.  When  sculpting the head I make sure the wire frame creates a ridge on which I can add the teeth later.
I am using foam board to create the shape of the snail shell, that way I avoid having to use a big blob of putty for the inside.  After a bit of cutting this is what I ended up with.
 
Met behulp van wat ijzerdraad en propjes procreate maak ik propedia of hoe heet dat.  Antennekes.  Ik boor er een gat voor in de kop.
Using some wire and blobs of procreate I sculpt the propedia, then I fix them to the head by drilling a hole and glueing them in.

 
 De schelp heb ik ook gemaakt in procreate.  Hier zie je het beestje volledig in procreate, er moeten natuurlijk nog wel wat details worden afgewerkt.  De grootte is nu wel OK, zoals de Lunar wacht aantoont.
I also covered the shell with procreate.  This is the little beast at this stage. And a Lunar guard for size comparison.  This is much better.
Hier wordt de schelp wat grover gemaakt, en op de nek verschijnen dikke puisten, waaruit de etter van chaos druipt.
Spicing up the shell, and I added big boils on the back of the neck, the chaos ooze dripping out.

Hier begin ik met de harige slierten op het hoofd.  Zo krijgt het beest iets schattigs, tot het zijn belager in twee bijt natuurlijk.
Here I start working on the hairy things on the head.  The beast is made to look a lot cuter that way, at least until it bites off a PC's head.
De tanden erbij, en nu moet alles drogen alvorens de laatste afwerkingen kunnen worden uitgevoerd, dan rest enkel nog het primeren en te schilderen.
Here I added the teeth, now everything has to dry properly before touching up some last bits and the subsequent priming and painting.

Some other pictures of the dragonsnail.

1 opmerking:

  1. hello, i would really like one of these, would you make another one for me if i pay you, please let me know, thanks.

    BeantwoordenVerwijderen